poniedziałek, 12 marca 2012

Staż

Czym jest staż?
Każdego dnia, jeśli logujesz się do gry, twój staż zwiększa się o jeden. Czyli najprościej mówiąc, staż to ilość dni bycia zalogowanym w grze. To ważny wyznacznik wielu dostępnych funkcji. Już po dokonaniu rejestracji, gdy poradzisz sobie z samouczkiem wprowadzającym do gry okazuje się, że nie wszędzie masz dostęp. Jednak z każdym kolejnym dniem zbliżasz się do odblokowania kolejnych funkcji w grze. Jakich?


od 4-go dnia stażu:
  • nie musisz już czekać na zatwierdzanie wiadomości na forum, przez moderatorów gry
  • PS. Jeśli gracz rozpoczyna przygodę z forum później, musi mieć sprawdzane wiadomości przez 4 dni
od 10-go dnia stażu:
  • masz możliwość sprzedaży koni na aukcji (wymagane również minimum 5 pkt. Karmy)
  • możliwość składania nadużyć na forum (wymagane 7pkt. Karmy)
  • dostęp do wymian w sklepie (wymagane minimum 7pkt. Karmy)
od 20-go dnia stażu:
  • można założyć własny ośrodek jeździecki
od 30-go dnia stażu:
  • uzyskujesz dostęp do sprzedaży bezpośrednich i zarezerwowanych (wymagane minimum 5 pkt. Karmy oraz posiadanie 2 żywych koni)
  • możesz stworzyć pierwszy przyrostek (każdy następny co 30 dni stażu)
  • pojawia się opcja głosowania na prace zgłoszone do Przestrzeni Twórczej (wymagane minimum 5pkt. Karmy)
od 60-go dnia stażu:
od 150-go dnia stażu:
  • możliwość wysyłania prac do Przestrzeni Twórczej (wymagane minimum 5pkt. Karmy)




Ponadto co 30 dni stażu gracz otrzymuje punkt karmy. Natomiast od 50-go dnia stażu, co 30 dni można kupić jeden kupon za 20% posiadanych equus (wirtualnej waluty Howrse).


Dla niecierpliwych twórcy gry przewidzieli możliwość ominięcia kluczowych ograniczeń stażowych.


KLUCZ BIZNESOWY


Nie zważając na to ile czasu spędziłeś już na Howrse, masz nieograniczony dostęp do:
  • wszystkich opcji sprzedaży koni (aukcja, sprzedaż bezpośrednia i rezerwowana)
  • dodawania ogłoszeń dotyczących kupna/sprzedaży koni, ofert krycia, współpracy hodowlanej
  • wymiany i podarunków rzeczy z Czarnego Rynku (po uzupełnieniu profilu o zweryfikowany adres e-mail)
  • stworzenia własnego ośrodka jeździeckiego
  • utworzenia dwóch gospodarstw hodowlanych (zakładek koni)
Koszt zakupu klucza to 2 kupony. Nie można go podarować innej osobie. Jego nabycie jest możliwe do 30 dnia stażu. 


Jeśli mimo to jeszcze nie masz dość:


ŹREBIĘ GAI
Teraz masz możliwość wybrania do swojej hodowli jeszcze jednego źrebaka dowolnej rasy, płci i maści. Ponadto otrzymasz dodatkowe 10 punktów dorastania do wykorzystania.
Koszt zakupu źrebięcia to 2 kupony. Możliwość nabycia do 30 dnia stażu.


Przyrostki


Przyrostek u koni można porównać do nazwiska u ludzi. Nasze imiona się powtarzają ale odróżniają nas od siebie nazwiska, a dzieci dostają nazwisko po rodzicach. Podobnie jest z przyrostkami w Howrse. Gracze mogą mieć pewność, że ich konie, nawet po sprzedaży, będą kojarzone właśnie z ich hodowlą dzięki przyrostkom. Chociaż na stronie każdego konia jest podany jego hodowca, to rozróżnianie hodowli po przyrostkach jest zdecydowanie łatwiejsze. Szczególnie widoczne jest to przy przeszukiwaniu ofert sprzedaży koni, ponieważ nie jest tam uwzględniony na pierwszym miejscu login sprzedawcy czy hodowcy.


Ponadto można łatwo śledzić historię swoich koni, nawet tych sprzedanych, po kliknięciu na link nazwy przyrostka. Zostaną wtedy wyświetlone wszystkie konie, którym został nadany przyrostek.


Rejestracja przyrostka
Aby zarejestrować przyrostek, musisz posiadać przynajmniej 2 konie i 30 dni stażu. Kolejne przyrostki możesz rejestrować co 30 dni stażu.
Aby utworzyć przyrostek należy wejść w menu Hodowla -> Moje biuro -> Moje przyrostki a tam kliknąć ikonkę rezerwuj przyrostek. Następnie wystarczy wpisać nazwę przyrostka i opisać co sobą ma reprezentować.


Dodawanie przyrostka do imienia
Pozostaje teraz wzbogacić imię konia o dany przyrostek. Aby to uczynić należy wejść na stronę konia. Przy jego imieniu kliknąć na "plusik", wybrać opcję zmiany imienia, a tam z listy można już wybrać utworzony przez nas przyrostek. 


Jesteś ciekaw w jaki sposób uzyskuje się ciekawy efekt liter i znaczki w przyrostkach? Nic trudnego. Na komputerze trzeba kliknąć menu start -> Akcesoria -> Narzędzia systemowe -> Tablica znaków i skopiować stamtąd najciekawsze a potem wkleić podczas tworzenia przyrostka. Nie wszystkie znaki będą akceptowane przez przeglądarkę, dlatego lepiej ograniczyć się do znaków i liter w czcionce Arial.


Przyrostki można wielokrotnie usuwać i tworzyć. Jednak zamiast usuwania lepiej je edytować, ponieważ wtedy u koni, które wcześniej były sprzedane innemu hodowcy, zmienią się one automatycznie na nową nazwę. Jeśli przyrostek zostanie usunięty z listy to wszystkie konie, które go posiadały stracą go a ponowne nadanie ich koniom już sprzedanym będzie niemożliwe.
Należy również pamiętać, że przyrostek można nadać tylko koniom wyhodowanym u siebie. W przypadku kupnych koni, nie ma takiej możliwości.


Gospodarstwa Hodowlane


Kiedy hodowla gracza zaczyna się rozrastać, trzymanie koni w jednej zakładce (w jednym gospodarstwie) staje się uciążliwe. Szczególnie gdy posiada się już kilkadziesiąt koni i więcej na dodatek różnych ras. Rozwiązaniem tego problemu jest tworzenie kolejnych gospodarstw hodowlanych.
Po osiągnięciu 60-go dnia stażu, gracz może utworzyć jedno gospodarstwo (jedną dodatkową zakładkę). Jeżeli został zakupiony na czarnym rynku Klucz biznesowy, to bez względu na posiadany staż gracz ma do dyspozycji dwie dodatkowe zakładki. Każde kolejne gospodarstwo może być tworzone co 60 dni stażu. W sumie można posiadać 5 gospodarstw hodowlanych. Wyjątek stanowi zakup opcji Konta Pegaza, która umożliwia stworzenie do 50 zakładek i dodatkowo nadania im odmiennych kolorów dla łatwiejszego rozróżniania. Ponadto z kontem pegaza można przenosić konie pomiędzy utworzonymi gospodarstwami grupowo. I ostatecznie dla łatwiejszej nawigacji gracz może zaznaczyć do 6 zakładek jako ulubione, aby mieć do nich szybszy dostęp.


Utworzone gospodarstwo hodowlane zostaje oficjalnie dodane do katalogu, który grupuje konie należące do jednego gracza wedle gatunków.
Katalog znajduje się w menu społeczność -> Katalogi -> Gospodarstwa hodowlane. Katalog umożliwia śledzenie pracy hodowców. Gracze mogą znaleźć konia, którego chcieliby kupić, lub wynająć do pokrycia (nawet jeśli ów koń nie jest wystawiony na sprzedaż lub w ofertach pokrycia).


Tworzenie gospodarstwa hodowlanego
Aby utworzyć gospodarstwo należy wejść w menu hodowla -> moje konie. Na prawo od widocznej zakładki"inne konie" widoczna jest ikonka z plusikiem. Po jej kliknięciu pojawia się formularz, w którym wpisuje się nazwę tworzonego gospodarstwa, jego cel (opis). Należy z rozwijanej listy wybrać czy gospodarstwo jest tworzone dla konkretnej rasy (np. same hanowery), czy dla wszystkich koni (tak jak zakładka inne konie). Dodatkowo można zaznaczyć opcję "Ogranicz do koni czystej krwi". Funkcja ta sprawia, że gospodarstwo figuruje w katalogu jako nie posiadające krzyżówek ras. Uwaga, zaznaczenie tej opcji jest nieodwracalne!
Osoby posiadające Konto Pegaza mogą dodatkowo wybrać kolor, w jakim będzie wyświetlana zakładka.


Umieszczanie koni w gospodarstwie hodowlanym
Aby przenieść danego konia do innego gospodarstwa należy wejść na jego stronę i kliknąć plusik widniejący przy jego imieniu. Następnie trzeba wybrać opcję "Zmień gospodarstwo hodowlane", a tam z rozwijanej listy wskazać to, w którym ma być umieszczony koń.
Gracze, którzy posiadają Konto Pegaza mogą przenosić grupowo większą ilość koni. Należy w tym celu wejść w menu hodowla -> moje konie, zaznaczyć które konie mają być przeniesione, a następnie w prawym dolnym rogu strony wskazać z listy gospodarstwo docelowe dla czworonogów.


Tworzenie gospodarstw ma jedną wadę. Mianowicie nie da się zmienić ich pozycji. Ale tylko teoretycznie, praktycznie można tę niedogodność trochę obejść. Otóż zakładki tworzone są od lewej do prawej strony. Jeśli, w którymś momencie gry stwierdzisz, że chciałbyś umieścić jakąś dodatkową zakładkę to tworzysz kolejne gospodarstwo. Pojawi się ono na końcu listy. Zakładając, że np. tam gdzie jest obecnie zakładka z arabami chcesz mieć trakeny, to przenosisz wszystkie araby do ostatniej zakładki nowo utworzonej. Starą zakładkę edytujesz zmieniając jej nazwę i opis oraz rasę. Następnie wstawiasz w to miejsce trakeny. Takich przesunięć i edycji zakładek można wykonać dowolną ilość. Warunkiem jest nie zaznaczanie opcji czystości rasy, bo taką zakładkę można jedynie całkowicie usunąć.
Usuwanie gospodarstwa powoduje, że wszystkie konie znajdujące się w nim trafiają do ostatniej zakładki "inne konie".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz