poniedziałek, 12 marca 2012

Sekretne Strony

Na sekretne strony wejść nie łatwo ale ja wam zadanie ułatwię oto linki do sekretnych stron:
Sekretna strona nr 1
Sekretna strona nr 2
Sekretna strona nr 3

Nie wszystko musi działać!

Diamenty

                                                        
W świecie Howrse Diamenty mają mają wiele zastosowań:
  • służą jako środek płatniczy na Czarnym Rynku i na Rynku Specjalnym (ośrodka jeżdzieckiego)
  • pozwalają zasilić fundusze własne lub  ośrodka jeździeckiego
  • umożliwiają zdobycie dodatkowych Punktów Dorastania
  • można je zamienić na punkty umiejętności niektórych boskich koni
10 diamentów ma wartość 1 kuponu. Diamentów nie można jednak zamienić na kupon.
Są trzy sposoby pozyskiwania diamentów. Niektóre boskie konie z rodziny Kamieni Szlachetnych je rozdają. Ponadto można spotkać je na wymianach. Trzecim sposobem na ich uzyskanie, jest skorzystanie z ofert partnerów na stronie kuponów.

Diamentami nie zapłaci się za Czarną Perłę, Konto Pegaza, przedmioty ze sklepu (w tym towarzyszów wartych 1 kupon) oraz za konie w sprzedażach.

Aby kupić rzecz na Czarnym Rynku lub na Rynku Specjalnym za diamenty, należy wybrać dowolny przedmiot a pojawi się opcja płatności diamentami. Ale tylko w momencie, gdy posiada się odpowiednią ilość diamentów.
1 kupon = 10 diamentów
2 kupony = 20 diamentów itd.




Staż

Czym jest staż?
Każdego dnia, jeśli logujesz się do gry, twój staż zwiększa się o jeden. Czyli najprościej mówiąc, staż to ilość dni bycia zalogowanym w grze. To ważny wyznacznik wielu dostępnych funkcji. Już po dokonaniu rejestracji, gdy poradzisz sobie z samouczkiem wprowadzającym do gry okazuje się, że nie wszędzie masz dostęp. Jednak z każdym kolejnym dniem zbliżasz się do odblokowania kolejnych funkcji w grze. Jakich?


od 4-go dnia stażu:
  • nie musisz już czekać na zatwierdzanie wiadomości na forum, przez moderatorów gry
  • PS. Jeśli gracz rozpoczyna przygodę z forum później, musi mieć sprawdzane wiadomości przez 4 dni
od 10-go dnia stażu:
  • masz możliwość sprzedaży koni na aukcji (wymagane również minimum 5 pkt. Karmy)
  • możliwość składania nadużyć na forum (wymagane 7pkt. Karmy)
  • dostęp do wymian w sklepie (wymagane minimum 7pkt. Karmy)
od 20-go dnia stażu:
  • można założyć własny ośrodek jeździecki
od 30-go dnia stażu:
  • uzyskujesz dostęp do sprzedaży bezpośrednich i zarezerwowanych (wymagane minimum 5 pkt. Karmy oraz posiadanie 2 żywych koni)
  • możesz stworzyć pierwszy przyrostek (każdy następny co 30 dni stażu)
  • pojawia się opcja głosowania na prace zgłoszone do Przestrzeni Twórczej (wymagane minimum 5pkt. Karmy)
od 60-go dnia stażu:
od 150-go dnia stażu:
  • możliwość wysyłania prac do Przestrzeni Twórczej (wymagane minimum 5pkt. Karmy)




Ponadto co 30 dni stażu gracz otrzymuje punkt karmy. Natomiast od 50-go dnia stażu, co 30 dni można kupić jeden kupon za 20% posiadanych equus (wirtualnej waluty Howrse).


Dla niecierpliwych twórcy gry przewidzieli możliwość ominięcia kluczowych ograniczeń stażowych.


KLUCZ BIZNESOWY


Nie zważając na to ile czasu spędziłeś już na Howrse, masz nieograniczony dostęp do:
  • wszystkich opcji sprzedaży koni (aukcja, sprzedaż bezpośrednia i rezerwowana)
  • dodawania ogłoszeń dotyczących kupna/sprzedaży koni, ofert krycia, współpracy hodowlanej
  • wymiany i podarunków rzeczy z Czarnego Rynku (po uzupełnieniu profilu o zweryfikowany adres e-mail)
  • stworzenia własnego ośrodka jeździeckiego
  • utworzenia dwóch gospodarstw hodowlanych (zakładek koni)
Koszt zakupu klucza to 2 kupony. Nie można go podarować innej osobie. Jego nabycie jest możliwe do 30 dnia stażu. 


Jeśli mimo to jeszcze nie masz dość:


ŹREBIĘ GAI
Teraz masz możliwość wybrania do swojej hodowli jeszcze jednego źrebaka dowolnej rasy, płci i maści. Ponadto otrzymasz dodatkowe 10 punktów dorastania do wykorzystania.
Koszt zakupu źrebięcia to 2 kupony. Możliwość nabycia do 30 dnia stażu.


Przyrostki


Przyrostek u koni można porównać do nazwiska u ludzi. Nasze imiona się powtarzają ale odróżniają nas od siebie nazwiska, a dzieci dostają nazwisko po rodzicach. Podobnie jest z przyrostkami w Howrse. Gracze mogą mieć pewność, że ich konie, nawet po sprzedaży, będą kojarzone właśnie z ich hodowlą dzięki przyrostkom. Chociaż na stronie każdego konia jest podany jego hodowca, to rozróżnianie hodowli po przyrostkach jest zdecydowanie łatwiejsze. Szczególnie widoczne jest to przy przeszukiwaniu ofert sprzedaży koni, ponieważ nie jest tam uwzględniony na pierwszym miejscu login sprzedawcy czy hodowcy.


Ponadto można łatwo śledzić historię swoich koni, nawet tych sprzedanych, po kliknięciu na link nazwy przyrostka. Zostaną wtedy wyświetlone wszystkie konie, którym został nadany przyrostek.


Rejestracja przyrostka
Aby zarejestrować przyrostek, musisz posiadać przynajmniej 2 konie i 30 dni stażu. Kolejne przyrostki możesz rejestrować co 30 dni stażu.
Aby utworzyć przyrostek należy wejść w menu Hodowla -> Moje biuro -> Moje przyrostki a tam kliknąć ikonkę rezerwuj przyrostek. Następnie wystarczy wpisać nazwę przyrostka i opisać co sobą ma reprezentować.


Dodawanie przyrostka do imienia
Pozostaje teraz wzbogacić imię konia o dany przyrostek. Aby to uczynić należy wejść na stronę konia. Przy jego imieniu kliknąć na "plusik", wybrać opcję zmiany imienia, a tam z listy można już wybrać utworzony przez nas przyrostek. 


Jesteś ciekaw w jaki sposób uzyskuje się ciekawy efekt liter i znaczki w przyrostkach? Nic trudnego. Na komputerze trzeba kliknąć menu start -> Akcesoria -> Narzędzia systemowe -> Tablica znaków i skopiować stamtąd najciekawsze a potem wkleić podczas tworzenia przyrostka. Nie wszystkie znaki będą akceptowane przez przeglądarkę, dlatego lepiej ograniczyć się do znaków i liter w czcionce Arial.


Przyrostki można wielokrotnie usuwać i tworzyć. Jednak zamiast usuwania lepiej je edytować, ponieważ wtedy u koni, które wcześniej były sprzedane innemu hodowcy, zmienią się one automatycznie na nową nazwę. Jeśli przyrostek zostanie usunięty z listy to wszystkie konie, które go posiadały stracą go a ponowne nadanie ich koniom już sprzedanym będzie niemożliwe.
Należy również pamiętać, że przyrostek można nadać tylko koniom wyhodowanym u siebie. W przypadku kupnych koni, nie ma takiej możliwości.


Gospodarstwa Hodowlane


Kiedy hodowla gracza zaczyna się rozrastać, trzymanie koni w jednej zakładce (w jednym gospodarstwie) staje się uciążliwe. Szczególnie gdy posiada się już kilkadziesiąt koni i więcej na dodatek różnych ras. Rozwiązaniem tego problemu jest tworzenie kolejnych gospodarstw hodowlanych.
Po osiągnięciu 60-go dnia stażu, gracz może utworzyć jedno gospodarstwo (jedną dodatkową zakładkę). Jeżeli został zakupiony na czarnym rynku Klucz biznesowy, to bez względu na posiadany staż gracz ma do dyspozycji dwie dodatkowe zakładki. Każde kolejne gospodarstwo może być tworzone co 60 dni stażu. W sumie można posiadać 5 gospodarstw hodowlanych. Wyjątek stanowi zakup opcji Konta Pegaza, która umożliwia stworzenie do 50 zakładek i dodatkowo nadania im odmiennych kolorów dla łatwiejszego rozróżniania. Ponadto z kontem pegaza można przenosić konie pomiędzy utworzonymi gospodarstwami grupowo. I ostatecznie dla łatwiejszej nawigacji gracz może zaznaczyć do 6 zakładek jako ulubione, aby mieć do nich szybszy dostęp.


Utworzone gospodarstwo hodowlane zostaje oficjalnie dodane do katalogu, który grupuje konie należące do jednego gracza wedle gatunków.
Katalog znajduje się w menu społeczność -> Katalogi -> Gospodarstwa hodowlane. Katalog umożliwia śledzenie pracy hodowców. Gracze mogą znaleźć konia, którego chcieliby kupić, lub wynająć do pokrycia (nawet jeśli ów koń nie jest wystawiony na sprzedaż lub w ofertach pokrycia).


Tworzenie gospodarstwa hodowlanego
Aby utworzyć gospodarstwo należy wejść w menu hodowla -> moje konie. Na prawo od widocznej zakładki"inne konie" widoczna jest ikonka z plusikiem. Po jej kliknięciu pojawia się formularz, w którym wpisuje się nazwę tworzonego gospodarstwa, jego cel (opis). Należy z rozwijanej listy wybrać czy gospodarstwo jest tworzone dla konkretnej rasy (np. same hanowery), czy dla wszystkich koni (tak jak zakładka inne konie). Dodatkowo można zaznaczyć opcję "Ogranicz do koni czystej krwi". Funkcja ta sprawia, że gospodarstwo figuruje w katalogu jako nie posiadające krzyżówek ras. Uwaga, zaznaczenie tej opcji jest nieodwracalne!
Osoby posiadające Konto Pegaza mogą dodatkowo wybrać kolor, w jakim będzie wyświetlana zakładka.


Umieszczanie koni w gospodarstwie hodowlanym
Aby przenieść danego konia do innego gospodarstwa należy wejść na jego stronę i kliknąć plusik widniejący przy jego imieniu. Następnie trzeba wybrać opcję "Zmień gospodarstwo hodowlane", a tam z rozwijanej listy wskazać to, w którym ma być umieszczony koń.
Gracze, którzy posiadają Konto Pegaza mogą przenosić grupowo większą ilość koni. Należy w tym celu wejść w menu hodowla -> moje konie, zaznaczyć które konie mają być przeniesione, a następnie w prawym dolnym rogu strony wskazać z listy gospodarstwo docelowe dla czworonogów.


Tworzenie gospodarstw ma jedną wadę. Mianowicie nie da się zmienić ich pozycji. Ale tylko teoretycznie, praktycznie można tę niedogodność trochę obejść. Otóż zakładki tworzone są od lewej do prawej strony. Jeśli, w którymś momencie gry stwierdzisz, że chciałbyś umieścić jakąś dodatkową zakładkę to tworzysz kolejne gospodarstwo. Pojawi się ono na końcu listy. Zakładając, że np. tam gdzie jest obecnie zakładka z arabami chcesz mieć trakeny, to przenosisz wszystkie araby do ostatniej zakładki nowo utworzonej. Starą zakładkę edytujesz zmieniając jej nazwę i opis oraz rasę. Następnie wstawiasz w to miejsce trakeny. Takich przesunięć i edycji zakładek można wykonać dowolną ilość. Warunkiem jest nie zaznaczanie opcji czystości rasy, bo taką zakładkę można jedynie całkowicie usunąć.
Usuwanie gospodarstwa powoduje, że wszystkie konie znajdujące się w nim trafiają do ostatniej zakładki "inne konie".

Karma

Karma tutaj to twoja reputacja. Będzie zawsze widoczna pod avatarem gracza na forum oraz w profilu. Jest odzwierciedleniem zachowania gracza w grze. Każdy użytkownik zaczyna z 10 punktami Karmy. Jeśli nie będzie przestrzegał regulaminu gry oraz forum może tracić kolejne punkty. Skutkiem tego będzie utrata dostępu do wielu opcji w grze, a nawet ban (blokada) konta. 
  • 10 punktów Karmy -> pełen dostęp do wszystkich opcji w grze.
  • 6 punktów Karmy -> brak dostępu do forum i ogłoszeń. Brak dostępu do wymian i wysyłania prezentów.
  • 4 punkty Karmy -> dostęp do handlu końmi i do Przestrzeni Twórczej jest zablokowany.
  • 2 punkty Karmy -> brak dostępu do Prywatnych Wiadomości na poczcie
  • 0 punktów karmy -> automatyczny ban na grę na 60 dni




Jeśli komuś zdarzy się stracić punkt Karmy, będzie miał szansę go odzyskać po 30 dniach, jeśli nie będzie łamał regulaminu.
Restart gry nie będzie miał wpływu na posiadaną Karmę. Jeśli w momencie restartu gry posiadasz 5 punktów karmy, po restarcie jej stan nadal będzie wynosił 5 punktów.

Kupony

                                                                           
Oprócz wirtualnej waluty equus, każdemu graczowi przydadzą się kupony. Dodatkowy środek płatniczy, za który można nabyć konie lub przedmioty z Czarnego rynku. Można oczywiście kupić je za realną walutę, ale są też sposoby na to, aby uzyskać je bez wydawania choćby jednej złotówki.


1. Gdy hodowla zaczyna się rozwijać i konie stają się coraz bardziej wartościowe, jest możliwość ich sprzedania za kupony, poprzez sprzedaż zarezerwowaną, bezpośrednią, lub na aukcji (tylko posiadacze Konta Pegaza).
2. Gdy osiągniesz 50 dni stażu, po raz pierwszy będziesz mógł zakupić kupon za 20% posiadanych equus na koncie. Tę operację można potem powtarzać co 30 dni. Warto pilnować potem stażu, ponieważ kolejne zakupy liczą się od ostatniej zapłaty.
3. Jeden kupon otrzymasz za każdym razem, gdy jeden z zaproszonych przez ciebie graczy kupi swój pierwszy kupon
4. Kupon można również zdobyć w okolicznościowych promocjach.
5. Podczas niektórych promocji dostępne są na sprzedaż w sklepie ośrodka jeździeckiego nasiona kuponów.  Ich wysiew wymaga posiadania dużej (5 akrów), żyznej łąki oraz naturalnego nawozu. Potrzeba 5 nasion aby móc je jesienią wysiać. Dojrzewają przez 30 dni i można z nich uzyskać 1 kupon. Jeśli uda Ci się zdobyć 25 nasion, to masz szansę zyskać 5 kuponów.
6. Otrzymasz 3 kupony za zdobycie pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej Grand Prix.
7. Otrzymujesz kupon za konia, który przekroczył wiek 30 lat i został wysłany po śmierci do nieba.
Wysłanie konia powyżej 30-go roku życia do nieba nie będzie gwarantowało otrzymania kuponu za każdym razem:
- gracz otrzyma kupon, jeśli w ciągu 30 dni, wysłał 10 lub mniej 30-letnich koni do Nieba
- gracz ma 33% szans na uzyskanie kuponu po uśmierceniu konia o ile wysłał do nieba więcej niż 10 koni ale mniej niż 30 
- gracz ma 66% szans na uzyskanie rzeczy z Czarnego Rynku ile wysłał do nieba więcej niż 10 koni ale mniej niż 30
- gracz nie otrzyma nic, jeśli wysłał do Nieba ponad 30 koni w ciągu ostatnich 30-u dni.


Przykład:
3-go marca wysyłasz do nieba 3 konie - otrzymujesz 3 kupony.
9-go marca wysyłasz do nieba 2 konie - otrzymujesz 2 kupony.
17-go marca wysyłasz do nieba 7 koni - otrzymujesz 5 kuponów gwarantowanych oraz dodatkowo 1-2 kupon/y lub rzecz z Czarnego Rynku, ponieważ od pierwszego wysyłania koni do nieba nie minęło jeszcze 30 dni, a wcześniej już otrzymałeś 5 kuponów.
3-go kwietnia ponownie możesz wysłać do nieba 3 konie i otrzymać za nie 3 kupony. Ale nie więcej, ponieważ kolejne odliczanie zaczyna się od 9-go marca do 9-go kwietnia.

Konto Pegaza

                                                                      
Konto Pegaza daje dostęp do nowych opcji, aby zapewnić większą swobodę w graniu.
Dzięki niemu masz możliwość stworzenia 50-u gospodarstw hodowlanych (zakładek) bez względu na posiadaną karmę. Bez niego można mieć maksymalnie 5.
W menu moje konie można zaznaczyć 6 gospodarstw jako ulubione, aby mieć do nich szybszy i łatwiejszy dostęp.
Poszczególnym zakładkom można nadać różne kolory, dla łatwiejszego ich identyfikowania.
Od teraz konie można przenosić całymi grupami między zakładkami.




Z Kontem Pegaza masz możliwość dokonania 6 a nie tylko 3 wymian przedmiotów z Czarnego Rynku, korzystając z bezpiecznych wymian w sklepie. 


Masz także możliwość zakupu Zestawu 20 Chmurek. Jego koszt to tylko 5 kuponów. W związku z tym w kieszeni zostaje Ci aż 15 kuponów, które musiałbyś wydać kupując chmurki pojedynczo.

Każdy z twoich koni może otrzymać darmo Konika Morskiego, który zwiększy umiejętności w ujeżdżeniu o 4%.

Teraz możesz uatrakcyjnić wygląd swojego profilu dzięki możliwości dodania nowych okienek i opcji przesuwania ich w dowolne miejsca.
Wybierz moduły ( przyjaciele, gratulacje...), które chcesz pokazać lub ukry.ć
Przemieść moduły, by twoja strona wyglądała jak sobie tego życzysz.
Wybierz i uruchom UFO, które pozwoli graczom odwiedzającym twoją stronę wygrać prezenty.
Użyj nowych, specjalnych modułów:
  • Twoje ulubione konie
  • Twoi partnerzy
  • Twoja obecna sprzedaż
  • Twój ranking
  • Twoja ostatnie wiadomości na forum
  • Twoje oferty wymian w Ofertach Wymiany

Współdzielenie

Spędzanie czasu w Howrse jest bardzo miłe, ale czasem realia zmuszają nas do powrotu do obowiązków lub spędzenia czasu ze znajomymi, ewentualnie dalszego wyjazdu poza dom. Czasem po prostu z przyczyn niezawinionych tracimy dostęp do internetu. Co zrobić, by w tym czasie nasza hodowla nie ucierpiała tylko dalej rozwijała się swoim tempem? Przecież regulamin zabrania logowania się na konto gracza przez osoby trzecie.
Bez obaw. Twórcy gry udostępnili opcję tak zwanego współdzielenia konta. Dzięki temu można zalogować się legalnie na konto drugiego gracza jego loginem ale swoim własnym hasłem. Tym sposobem można poprosić znajomych o to, aby zaopiekowali się naszymi końmi i ośrodkiem jeździeckim.


Oto lista rzeczy do których gracz nie ma dostępu będąc na innym koncie dzięki opcji współdzielenia, co sprawia iż konto jest bezpieczniejsze:
  • nie można przeczytać poczty gracza, który przekazał współdzielenie konta
  • nie można zmienić żadnych danych personalnych konta (opcja moje konto jest niedostępna)
  • nie można zmienić ani usunąć prezentacji
  • nie można zapraszać znajomych
  • nie można usunąć ośrodka jeździeckiego ani skasować konta
  • nie można kupować ani wystawiać na sprzedaż koni
  • w sklepie nie ma opcji wymian rzeczy z Czarnego Rynku
  • nie można wysłać prezentu ze strony gracza, nawet jeśli jest on w znajomych
  • nie można pisać postów na forum ani zakładać nowych wątków
Czym więc ma zajmować się osoba będąca na współdzieleniu? Opcja ta umożliwia:
  • pełną opiekę nad koniem, zamianę jego imienia, zakwaterowanie w ośrodku
  • podanie konikowi rzeczy z Czarnego Rynku będących w zapasach gracza
  • zakup rzeczy z Czarnego Rynku za kupony, jeśli gracz posiada je na koncie
  • pełną opiekę w ośrodku jeździeckim - zatrudnianie pracowników, kwaterowanie koni, rezerwacja boksów
  • podjęcie pracy w innym ośrodku jeździeckim
  • zakup kuponów
  • głosowanie na prace w przestrzeni twórczej
  • udział w promocjach
  • zakupy w sklepie z menu hodowli i ośrodka jeździeckiego
Udostępnianie współdzielenia
Należy pamiętać aby roztropnie przekazywać osobom tę opcję, ponieważ mimo iż nie sprzeda nam naszych koni ani nie skasuje konta, to może wykorzystać na naszych koniach rzeczy z Czarnego Rynku lub kupować je za kupony, albo doprowadzić do śmierci konia, poprzez niewłaściwą opiekę. Warto przed podaniem takiej opcji pisemnie umówić się na sposób zarządzania kontem.
Gdy już zdecydujesz, że dana osoba jest godna zaufania i chcesz przekazać jej współdzielenie konta, należy wejść z menu profil w zakładkę moje konto. Tam należy wybrać opcję zmień dane konta a następnie na liście dostępnych osób zaznaczyć te, którym chcemy umożliwić wejście na konto.
Opcję współdzielenia konta można udostępnić tylko 2 osobom na raz. Aby gracz był widoczny na tej liście, należy dodać go do swoich znajomych.

Equus

                                                                     
Equus to wirtualna waluta Howrse. Można za nią kupować konie i przedmioty z Czarnego Rynku na wymianach. Jak można zarabiać pieniądze w grze?
  • Zatrudnienie w ośrodku jeździeckim daje codzienną wypłatę o ile gracz poprzedniego dnia zalogował się do gry i zajął się przynajmniej jednym koniem. W zależności od posiadanego stażu, a co za tym idzie możliwej do przyjęcia posady, można zarobić od 60 do 285 equus
  • Wysyłanie koni na lekcje daje, w zależności od ośrodka w jakim są zakwaterowane, około kilkudziesięciu equus.
  • Sprzedaż konia umożliwia zarobienie od 500 do 1.000.000 equus
  • Wystawiając oferty kryć ogierów można zarobić od 200 do 7500 equus
  • Wystawianie koni do zawodów, w zależności od ich prestiżu i zajętego w nich miejsca daje zarobić od kilku do kilkuset equus
  • Wystawienie konia do zawodów Grand Prix każdemu zawodnikowi gwarantuje 1000 equus za konia (można wystawić od 2 do 4 koni w zależności od posiadanych bonusów Grand Prix), a zajęcie miejsca w pierwszej 100 w danej konkurencji daje 2000 equus za konia
  • W sklepie można sprzedaż łajno wytworzone przez konie w cenie 3 equus/kg. Każdego ranka 1 koń, który miał zapewnioną opiekę może produkować do 4 kg łajna. Dzięki temu można zarobić od 3 do 12 equus
  • Jeśli koń otrzyma Zwój Plutona, to będzie on produkował zamiast łajna, pieniądze. Każdy kilogram łajna zamieniany jest na 40 equus. Jednorazowo można zarobić maksymalnie 160 equus
  • Zbędne rzeczy i towarzyszów można odsprzedać w sklepie
  • Na wymianach w sklepie można wystawić ofertę przedmiotów z Czarnego Rynku w zamian za equus
  • Klikając na plusik obok wyświetlonych funduszy można zamienić posiadany kupon na equus
  • Od 11-go do 18-go dnia każdego miesiąca można głosować na prace zgłoszone do Przestrzeni Twórczej. Każdy oddany głos to +50 equus.
  • Za każdego zaproszonego gracza do gry otrzymuje się 300 equus raz na 24 godziny. Nie można sponsorować siebie poprzez tworzenie wielu kont w celu otrzymywania equus. Takie działania są wyłapywane i surowo karane.
  • Łapiąc UFO latające czasem po ekranie można uzyskać od 300 do 1000 equus
  • Jest szansa znalezienia pieniędzy otwierając Róg Obfitości
  • Equus można również zdobyć dzięki pojawiającym się promocjom w Howrse
  • Pogratulowanie boskiemu Topazowi wzbogaci cię o 50 equus lub diament
Fundusze ośrodka jeździeckiego nie mają nic wspólnego z funduszami hodowców. Nie można przelewać ich z jednego konta na drugie.
Aby sprawdzić historię swoich wydatków należy kliknąć na ilość posiadanych funduszy.

Ośrodek Jeździecki

Po osiągnięciu 20 dnia stażu możliwe jest utworzenie własnego ośrodka jeździeckiego. Od tej pory można zajmować się uprawą pól, zatrudnianiem pracowników, kwaterowaniem koni i organizowaniem zawodów jeździeckich.
Zakładanie ośrodka jeździeckiego
W menu ośrodka jeździeckiego w zakładce moje biuro pojawia się opcja założenia ośrodka jeździeckiego. Należy podać nazwę ośrodka i opcjonalnie jego opis. Dane te można w każdej chwili edytować.
Na początek stajnia dysponuje kwotą 25000 equus. Obecnie jest to niewielka kwota, ale wystarczy na zakup kilku boksów i łąk pod pastwiska oraz zatrudnienie pracowników. Jak zacząć, żeby już na początku nie zbankrutować?
Należy udać się do sklepu ośrodka jeździeckiego. Na początek stać nas jedynie na zakup boksów DO.
Do czasu aż nie zostaną wysiane nasiona lnu i nie zbierze się ich plonów, trzeba zadowolić się gorszą ściółką ze słomy do boksów . Konie muszą mieć miejsce na wypas, dlatego należy zaopatrzyć się w łąki. Najlepiej od razu zielone, żyzne (dlaczego, o tym nieco później). Na początek trzeba się zadowolić małą żyzną łąką. Łąk pod pastwiska należy kupować podwójną ilość, ponieważ ich żyzność w czasie użytkowania spada, i żeby utrzymać łąki w dobrej kondycji to trzeba okresowo zmieniać pastwiska. Raz wstawia się konie na kilka dni na pierwszą łąkę, a potem na drugą.
Pozostaje zatrudnić pracowników. Podczas tej czynności warto oferować najwyższe stawki płacowe, ponieważ konkurencja na rynku jest ogromna. Poza tym wyższa stawka to większy prestiż ośrodka.

A oto podsumowanie podstawowych wydatków podczas zakładania ośrodka jeździeckiego:7369equus


W portfelu ośrodka pozostaje 17631 equus. Jak je wydać? Odpowiedź brzmi rozsądnie. Aby móc wydawać, trzeba najpierw zainwestować i zacząć powoli zarabiać

nazwailośćcenasuma
boks DO26301260
ściółka ze słomy825200
mała żyzna łąka227005400
instruktor1120120
kowal1150150
rymarz1239239
łącznie do wydania7369


Dochody ośrodka jeździeckiego
Za każdym razem, gdy gracze sprzedają w sklepie hodowcy łajno od swoich koni, automatycznie pojawia się ono w sklepie ośrodka jeździeckiego do kupienia. Dziennie można kupić 1000 szt. łajna w cenie 6 equus/szt. Czyli dziennie na jego zakup należy przeznaczyć 6000 equus. Zdobywanie łajna jest bardzo ważne szczególnie w początkowym okresie rozwoju ośrodka. Po jego zakupie należy wejść w menu łąki a tam kliknąć ikonkę stwórz nawóz z końskiego łajna. Na 1 szt. nawozu potrzeba 25kg łajna. W związku z tym dziennie można wyprodukować z zakupionego łajna 40 szt, naturalnego nawozu. Ten można odsprzedać w sklepie ośrodka w cenie 190 equus/szt. Czyli w sumie zarabiasz na sprzedaży nawozu 7600 equus.
Podsumowując: Kupujesz za kwotę 6000 equus, 1000 szt. łajna, przerabiasz to na 40 szt. naturalnego nawozu i sprzedajesz za 7600 equus. Tym sposobem dziennie za kilka kliknięć możesz zdobyć 1600 equus na czysto dla ośrodka.

W menu biuro, w ośrodku jeździeckim w zakładce zakwaterowanie można ustawić stawkę zakwaterowania koni od 10 do 25 equus. Najprawdopodobniej na samym początku tylko twoje konie będą kwaterowane w stajni, ponieważ ośrodek ma niski prestiż i dopiero zaczyna swój rozwój, więc zbyt wiele nie zarobisz. Pamiętaj, że nie ilość boksów świadczy o jakości ośrodka a jego wyposażenie i prestiż, dlatego rozsądnie planuj jego rozwój a chętniej będą gracze kwaterowali konie w twojej stajni.

Trzecim sposobem na zdobycie equus dla stajni jest uprawa roślin. Najlepiej nadają się do tego żyzne łąki, ponieważ dają większe plony a ich żyzność zawsze wraca do 100% gdy leżą odłogiem. Oczywiście im większa łąka tym większe zbiory. Dodatkowo plony z danej łąki można zwiększyć o połowę wstawiając na nią stracha na wróble . Wiosną najbardziej dochodowa jest uprawa lnu a latem rzepy. Jesienią i zimą najlepiej uprawiać tylko rzepę w szklarni. Sprzedaż tych plonów może nie tylko podreperować budżet stajni ale i zapewni środki na kolejne inwestycje w rozwój.

Ośrodek jeździecki, który prowadzi zawody dla koni początkujących dostaje 500 equus za każdym razem, gdy się one odbywają.

I na koniec fundusze ośrodka można zwiększyć dodając equus poprzez kupon lub diament, klikając na plusik obok ilości swoich funduszy.
  • 1 diament = 2 000 Equus
  • 1 Kupon = 40 000 Equus
  • 3 Kupony = 180 000 Equus
  • 10 Kuponów = 800 000 Equus



W kolejnych rozdziałach znajdziesz dokładną informację na temat boksów, uprawy roślin na łąkach, zatrudniania pracowników, organizowania zawodów (a co za tym idzie wyboru specjalizacji) i powiększania prestiżu ośrodka jeździeckiego.

BOKSY
                             
Boksy mają istotną rolę w rozwoju ośrodka jeździeckiego. Im większe, tym więcej miejsca mają konie a to wpływa na polepszenie prestiżu stajni. Oprócz tego muszą być czyste i mieć najwyższej jakości ściółkę. Dokupując boksy należy pamiętać aby zapewnić dla nich odpowiednią ilość łąk pod pastwiska - 1 akr łąk na 2 boksy. A także zatrudnić stajennych, którzy będą dbali o czystość boksów. 1 stajenny na każde 20 boksów, przy czym pierwszego dostajesz gratis i masz go przez cały czas istnienia ośrodka jeździeckiego (nie jest on nigdzie widoczny).
W sklepie ośrodka jeździeckiego mamy do nabycia trzy rodzaje boksów:
                                             
Boks DO (12m2)                                  Boks SE (16m2)                            Boks DH (18m2)
cena 630 equus                                      cena zmienna                               cena zmienna

Czym jest cena zmienna? To popyt i podaż kreują cenę tych boksów (i nie tylko) na rynku. Jeśli kliknie się na link z ceną pokaże się okienko, w którym widać jak zmienia się cena na przestrzeni poszczególnych tygodni czyli pór roku. Zimą ceny są najniższe, a wiosną i latem najwyższe, ponieważ wtedy zbiera się plony i sprzedaje w sklepie.
Boksy trzeba wyścielić jak najlepszym podłożem. Najtańsze dostępne w sklepie to ściółka z wiórów drzewnych , która kosztuje 15 equus i gwarantuje 65% czystości oraz ściółka ze słomy , która kosztuje 25 equus i gwarantuje 80% czystości. Ponadto dostępna jest również ściółka z lnu dająca 100% czystości w boksie. Niestety nie można jej kupić. Wiosną należy wysiać nasiona lnu. Gdy dojrzeje, po zbiorach będzie można przeznaczyć go na ściółkę do boksów.
Aby zmienić ściółkę w boksie należy wejść w menu boksy i tam kliknąć ikonkę zarządzaj ściółką w moich boksach.
Każdy boks z biegiem czasu niszczeje. Jeśli zniszczenie będzie wynosiło więcej niż 74% zajdzie konieczność naprawy, która kosztuje 200 equus. Nienaprawiane boksy, po osiągnięciu 100% uszkodzeń, ulegają zniszczeniu wraz ze wszystkim, co się w nich znajduje. Kwaterowane konie wyrzucane są na bruk a ich właściciele otrzymują odszkodowanie.
Raz zakwaterowanego konia nie da się usunąć z boksu, dopóki nie skończy się czas kwaterowania lub boks nie ulegnie zniszczeniu. Każdy boks można zarezerwować dla swoich koni lub dla koni innych graczy. Jeśli chcesz kupić boks dla siebie i mieć pewność, że nikt nie ubiegnie cię kwaterując w nowym boksie swojego konia, podnieś w biurze do 2000 minimalne umiejętności zakwaterowania. Wtedy gdy kupisz boks masz pewność, że nikt niepożądany nie umieści tam swojego konia, a ty będziesz mieć czas na zarezerwowanie go dla siebie. Boksy DO i SE można ulepszać powiększając je. Dodatkowo w każdym boksie można umieścić prysznic , który obniża zużycie energii kwaterowanych tam koni o 10%.
W biurze ośrodka jeździeckiego można ustalić minimalne wymagania co do umiejętności kwaterowanych koni oraz czas kwaterowania koni nowo przyjmowanych do boksów. W biurze również dokonuje się przedłużeń pobytu koni w ośrodku.


Łąki i uprawy
                                                  
Łąki są podstawą dobrze prosperującego ośrodka jeździeckiego. Służą jako pastwiska oraz jako pola pod uprawy roślin. W sklepie ośrodka jeździeckiego są dostępne dwa rodzaje łąk w trzech rozmiarach plus szklarnia. Łąki zwykłe posiadają 70% żyzności i nigdy nie da się ich zregenerować tak aby osiągnęły 100% żyzności. Dają przez to mniejsze plony a wypasanym tam koniom mniej morale i energii. Zdecydowanie lepiej jest inwestować w żyzne łąki o żyzności 100%. Małe świetnie nadają się na pastwiska dla początkującego ośrodka z małą ilością boksów, większe doskonałe są pod uprawy roślin. Oczywiście im większa łąką tym większe plony z upraw.
Wszystkie łąki występują w trzech rozmiarach:
  • Małe łąki = 1 akr - wystarczają jako pastwisko dla dwóch boksów, można wysiać jedną paczkę nasion
  • Średnie łąki = 2 akry - wystarczają jako pastwisko dla 4 boksów, można wysiać dwie paczki nasion
  • Duże łąki = 5 akrów - wystarczają jako pastwisko dla 10 boksów, można wysiać pięć paczek nasion
Każda łąka w czasie użytkowania jej jako pastwisko lub pole uprawne, z biegiem czasu traci swoją żyzność. Aby zregenerować łąkę trzeba pozostawić je odłogiem. Łąka odzyskuje 1% żyzności każdego dnia jesienią lub wiosną, 3% latem i 0.2% zimą.
Czystość łąk może spadać jeśli stajnia nie posiada zatrudnionej odpowiedniej ilości stajennych (1 na 20 boksów - pierwszy stajenny jest gratis i nie jest nigdzie widoczny), lub podczas deszczowych burzowych dni w Howrse, kiedy to może zostać zalana. Jej stan po pewnym czasie sam wróci do normy, jeśli w ośrodku pracują stajenni. Brudne łąki sprawiają, że konie zdobywają mniej karmy i energii. Może się zdarzyć, że podczas burzowych dni część upraw na polach może zostać zniszczona i plony będą mniejsze o kilka procent.

Uprawa roślin
Rośliny można uprawiać maksymalnie na pięciu polach, przy czym szklarnia również traktowana jest jako jedno pole. Można w niej uprawiać rośliny przez cały rok. Nie można uprawiać w niej jabłek i kuponów. Tak samo jak łąki traci swoją żyzność podczas użytkowania i zyskuje, gdy tak jak łąka jest pozostawiona odłogiem. To, co można uprawiać w danym momencie jest uzależnione od pory roku w Howrse:
  • Jesień - trwa od 1 do 7 dnia każdego miesiąca
  • Zima - trwa od 8 do 14 dnia każdego miesiąca
  • Wiosna - trwa od 15 do 21 dnia każdego miesiąca
  • Lato - trwa od 22 do końca miesiąca
 Kupony można uprawiać jedynie na pięcio akrowej, żyznej łące dodając naturalny nawóz. Plon z jednej łąki to 1 kupon.
** Jabłek nie można uprawiać w szklarni. Raz wysiane nasiona pozwalają na wielokrotny zbiór. Uprawę można w każdej chwili przerwać.
*** Strach na wróble postawiony na łące zwiększa plony z niej o 50%. Można go dodać tylko gdy łąka leży odłogiem.

Aby wysiać nasiona wystarczy wybrać łąkę (najlepiej żyzną), zaznaczyć opcję uprawy a potem tylko wybrać z zapasów rodzaj nasion i nawóz.

Ilość opakowań potrzebnych do wysiewu zależy od wielkości łąki:
  • Mała łąka - 1 opakowanie nasion
  • Średnia łąka - 2 opakowania nasion
  • Duża łąka - 5 opakowań nasion

Gdy rośliny dojrzeją pojawi się ikonka zbioru. Plon można zebrać w ciągu 20 dni od rozpoczęcia zbiorów.

Tworzenie nawozu naturalnego i mieszanek
Do produkcji nawozu naturalnego potrzebne jest łajno. Można je kupić w sklepie ośrodka jeździeckiego - maksymalnie 1000kg dziennie. Jedno opakowanie nawozu naturalnego wymaga 25kg łajna.


Podsumowanie
 






  • Aby mieć jak największe plony, wysiewaj nasiona na największych, żyznych, czystych łąkach, na których postawiony jest strach na wróble.
  • Pilnuj zatrudnianych stajennych w ośrodku. W przypadku braku któregoś, można zatrudnić pracownika tymczasowego, ale jest on droższy.
  • Największe zyski z upraw są wiosną z lnu i latem z rzepy.
  • Wykorzystuj okres jesienny i zimowy na uprawę w szklarni.
  • Pamiętaj o możliwości zarabiania poprzez zakup łajna i sprzedaż nawozu.
  • Zapewnij swojej stajni dostęp do marchewek i mieszanek zdrowotnych


  • Pracownicy
                                                           
    Żaden ośrodek jeździecki nie będzie sprawnie funkcjonował bez pracowników. W końcu ktoś musi sprzątać stajnie, prowadzić lekcje, podkuwać konie czy wytwarzać sprzęt jeździecki. Poza tym posiadanie pracowników zatrudnianych na najwyższych stawkach, zwiększa prestiż ośrodka.
    Kogo więc należy nająć?

    STAJENNY

    Stajenny jest najważniejszym pracownikiem w stajni, dlatego jeden zawsze przebywa w każdym ośrodku. Ponieważ nie jest on nigdzie widoczny, to należy o tym po prostu pamiętać. Stajnia potrzebuje 1 stajennego na każde 20 boksów. Dlatego pierwszego będziesz musiał zatrudnić dopiero jak przekroczysz liczbę 20 boksów w ośrodku. Można zatrudnić maksymalnie 2-óch pracowników więcej, niż wymaga tego posiadana liczba miejsc w stajni. Stajenni odpowiadają za zmianę ściółki w boksach i utrzymanie czystości na łąkach.

    INSTRUKTOR

     Instruktorzy są odpowiedzialni za prowadzenie lekcji. Są źródłem dochodu dla właścicieli koni, którzy wypożyczają je do prowadzenia lekcji. Ośrodek jeździecki potrzebuje 1 instruktora na każde 30 boksów. Można zatrudnić maksymalnie 2 pracowników więcej, niż wymaga tego posiadana liczba miejsc w stajni


    KOWAL
    Zatrudniając kowala ośrodek otrzymuje podkowy MF (+2 wytrzymałość, +2 prędkość). Z czasem gdy rośnie prestiż ośrodka, kowal wytwarza coraz to lepsze podkowy (zwiększają się punkty wytrzymałości i prędkości). Podkowy te mogą wykorzystać konie kwaterowane w danym ośrodku jeździeckim. Stajnia wymaga zatrudnienia 1 kowala bez względu na posiadana ilość boksów. Nie można zatrudnić więcej niż 2 pracowników na tym stanowisku


    RYMARZ



    Dzięki rymarzowi konie zakwaterowane w ośrodku mają dostęp do darmowych siodeł SB (+4 ujeżdżenie, +4 prędkość, +4 skoki) i uzd SB (+3 galop, +3 kłus) na czas pobytu w stajni. Jakość siodeł i uzd wzrasta wraz z prestiżem ośrodka. Stajnia wymaga zatrudnienia 1 rymarza na cały ośrodek jeździecki. Nie można zatrudnić więcej niż 2 pracowników na tym stanowisku.


    ZatrudnianieW menu ośrodka jeździeckiego w zakładce pracownicy można zatrudniać potrzebne nam osoby. Oferty można składać ogólne, lub rezerwowane dla konkretnych osób. Minimalny czas zakwaterowania w ofercie to 3 dni, a maksymalny to 3 tygodnie. Ofertę zatrudnienia można wystawić również dla siebie. Każdy gracz, który znalazł pracę w jakimś ośrodku otrzymuje z funduszy tego ośrodka wypłatę, o ile poprzedniego dnia zaopiekował się choć jednym swoim koniem.
    Właściciel ośrodka w każdej chwili może zaoferować przedłużenie okresu zatrudnienia, na co można oczywiście zgodzić się lub nie. Powiadomienie o przedłużeniu okresu zatrudnienia przychodzi na pocztę.
    Gdy pracownik przepracuje na swoim stanowisku 10 dni, właściciel ośrodka ma możliwość podniesienia stawki wynagrodzenia za pracę o 45 equus.
    Należy pamiętać, że im wyższa stawka zatrudnienia, tym większy prestiż ośrodka

    W przypadku problemów z zatrudnieniem pracownika do swojej stajni, zawsze można skorzystać z pracownika tymczasowego. Niestety jest on droższy niż zatrudniani gracze, ale można go zwolnić w każdej chwili. Nie ma możliwości zatrudnienia tymczasowego rymarza.
    Praca
    W menu Profil w zakładce Praca można wybrać sobie zatrudnienie. Z rozwijanej listy można zaakceptować zarezerwowaną wcześniej dla siebie w swoim własnym ośrodku ofertę pracy lub wybrać jedną z proponowanych przez inne ośrodki. Pierwszym stanowiskiem, jakie możemy przyjąć to stajenny. Na kolejne trzeba zdobyć odpowiednią ilość stażu.
    • instruktor - od 10 dnia stażu
    • kowal - od 40 dnia stażu
    • rymarz - od 120 dnia stażu
    Zawody Klasyczne
                                             
    Dobrze prosperujący ośrodek jeździecki nie tylko oferuje bezpieczne schronienie swoim podopiecznym ale także organizuje zawody jeździeckie. Każdy Dyrektor nowej Stajni, który chce organizować konkursy, staje przed wyborem specjalizacji ośrodka jeździeckiego. Może wybrać styl klasyczny lub styl western. W stylu klasycznym konie mogą brać udział w pięciu konkurencjach: wyścigi kłusem, wyścigi galopem, bieg przełajowy, skoki przez przeszkody oraz ujeżdżenie. Dzięki uczestnictwu w nich koni z wysokimi umiejętnościami, prestiż ośrodka jeździeckiego znacznie wzrasta. Decyzję należy podjąć rozważnie, ponieważ nie będzie możliwości zmiany tej decyzji. Chyba, że zrestartujemy lub usuniemy ośrodek jeździecki i zaczniemy zupełnie od nowa.

    Organizowanie zawodów


    WYŚCIGI


    Każdy ośrodek jeździecki ma do dyspozycji jeden mały tor, na którym może organizować wyścigi kłusem lub galopem. Dodatkowo w sklepie jeździeckim można dokupić drugi tor:
                                                              
    Mały tor wyścigowy                            Średni tor wyścigowy              Duży tor wyścigowy
    Cena:20 000equus                                Cena;40.000equus                   Cena;80.000equus
    Możliwość organizowania                     Możliwość organizowania      Możliwość organizowania     
    1 wyścigu dziennie                               3 wyścigów dziennie               7 wyścigów dziennie



    Należy pamiętać, że prestiż z wyścigów w przypadku posiadania dwóch torów jest pokazywany w postaci średniej liczonej z obu torów. Nie można posiadać więcej niż dwóch.
    Aby zorganizować wyścigi najpierw należy określić czy mają odbywać się kłusem czy galopem. Następnie nadać im nazwę i określić minimalny, wymagany poziom umiejętności rejestrowanych w nim koni. Dodatkowo można ustalić czy rejestrowane konie mają być jednej rasy, czy może wyścig będzie organizowany dla wszystkich ras lub tylko dla koni boskich. Jest też możliwość zaznaczenia opcji ograniczenia rejestracji dla koni, które wygrały mniej niż 20 zawodów. Dzięki temu młode konie, nie mające jeszcze pełnego treningu mają większe szanse na wygraną.
    Uwaga: W przypadku ustawienia zbyt wysokiego poziomu torów do zawodów, konie nie będą się w nich rejestrowały, ponieważ ich umiejętności w danej dyscyplinie będą zbyt niskie. Aby dowiedzieć się w jakim przedziale można ustawić tory, należy w rankingu umiejętności koni sprawdzać poszczególne dyscypliny.

    Raz ustalony rodzaj zawodów (kłusem lub galopem) nie może być modyfikowany. Aby to zmienić trzeba zaznaczyć opcję skończ organizowanie zawodów i ponownie je zorganizować. Jeśli nie jest aktualnie zapisany żaden koń, ustawienia torów można modyfikować pod względem trudności czy rasy.
    BIEG PRZEŁAJOWY
                                                                   
    Zawody w tej konkurencji ustawia się pod kątem umiejętności koni w wytrzymałości. Tutaj również należy nadać nazwę organizowanym zawodom i ustalić dla jakich koni będą organizowane. Jednak w przeciwieństwie do wyścigów, poziom umiejętności rejestrowanych koni ustala się poprzez konstruowanie toru przejazdu. Podczas budowy na bieżąco wyświetla się minimalny poziom wymagany do rejestracji.


    SKOKI PRZEZ PRZESZKODY

                                                                     
    Sposób organizowania zawodów w skokach konnych jest podobny do tego z biegów przełajowych. Różnica polega tylko w przeszkodach stawianych na budowanym torze oraz w tym, że tu główną dyscypliną braną pod uwagę przy ustalaniu poziomu zawodów są skoki.

    KONKURS UJEŻDŻENIA

                                                            

    W tej konkurencji nie budujemy toru przeszkód dla konia a wybieramy rodzaj kroku konia, jakim ma się poruszać po czworoboku. Do tych zawodów najważniejsza jest umiejętność ujeżdżenia.
    Jeśli poziom organizowanych zawodów będzie przekraczał znacznie umiejętności koni w danej dyscyplinie, konie nie będą mogły rejestrować się w nich i zawody nie będą się odbywały. Dlatego w rankingach koni należy śledzić umiejętności rumaków w danych konkurencjach. Nie można dokonać modyfikacji torów ani zaprzestać organizowania zawodów, jeśli jest w nich zapisany jakiś koń. Należy wtedy zaczekać na dokończenie rejestracji i rozegranie zawodów. Aby konkurencje mogły się odbyć zarejestrować się musi 5 koni. Właściciel ośrodka jeździeckiego nie uzyskuje żadnych dochodów z tytułu organizowania zawodów. Mają one jedynie wpływ na prestiż ośrodka.
    Informacje ogólneZawody dla koni początkujących - Dostępne dla koni, które wygrały mniej, niż 20 zawodów i mają umiejętności poniżej 1/3 najlepszej umiejętności w grze (np. jeśli najlepsza umiejętność w grze wynosi 450, koń będzie musiał mieć poniżej 150 w każdej umiejętności, aby być uznanym ze początkującego). Konkretna wartość jest obliczana na nowo każdego dnia i zaokrąglana do równej dziesiątki do góry (czyli jeśli 1/3 wyniesie 168, limit zostanie ustanowiony na 170).
    - Jeśli koń jest koniem początkującym, na stronie wyboru zawodów pojawi się opcja szukania zawodów dla koni początkujących.
    - Prestiż zawodów dla koni początkujących będzie wyższy, niż dla zwykłych zawodów na tym samym poziomie (jest obliczany dla umiejętności wynoszących 1/2 najlepszych w grze, zamiast rzeczywistej 1/3).

    ZAWODY WESTERNOWE
                                                                
    Dobrze prosperujący ośrodek jeździecki nie tylko oferuje bezpieczne schronienie swoim podopiecznym ale także organizuje zawody jeździeckie. Każdy Dyrektor nowej Stajni, który chce organizować konkursy, staje przed wyborem specjalizacji ośrodka jeździeckiego. Może wybrać styl klasyczny lub styl western. W stylu westernowym konie mogą brać udział w pięciu konkurencjach: western pleasure, barrel racing, cutting, reining oraz trail class. Dzięki uczestnictwu w nich koni z wysokimi umiejętnościami, prestiż ośrodka jeździeckiego znacznie wzrasta. Decyzję należy podjąć rozważnie, ponieważ nie będzie możliwości zmiany tej decyzji. Chyba, że zrestartujemy lub usuniemy ośrodek jeździecki i zaczniemy zupełnie od nowa.

    Organizowanie zawodów
     WESTERN PLEASURE

                                                            
    Każdym zawodom należy nadać nazwę i określić minimalny, wymagany poziom umiejętności rejestrowanych w nim koni. Dodatkowo można ustalić czy rejestrowane konie mają być jednej rasy, czy może wyścig będzie organizowany dla wszystkich ras lub tylko dla koni boskich. Jest też możliwość zaznaczenia opcji ograniczenia rejestracji dla koni, które wygrały mniej niż 20 zawodów. Dzięki temu młode konie, nie mające jeszcze pełnego treningu mają większe szanse na wygraną.
    Uwaga: W przypadku ustawienia zbyt wysokiego poziomu torów do zawodów, konie nie będą się w nich rejestrowały, ponieważ ich umiejętności w danej dyscyplinie będą zbyt niskie. Aby dowiedzieć się w jakim przedziale można ustawić zawody, należy w rankingu umiejętności koni sprawdzać poszczególne dyscypliny.
    W przypadku western pleasure poziom trudności zawodów określa się przez podanie ilości poleceń do wykonania oraz poziomu ich skomplikowania.


    BARREL RACING
                                                                    
    Zawody w tej konkurencji ustawia się pod kątem umiejętności koni w prędkości. Tutaj również należy nadać nazwę zawodom i ustalić dla jakich koni będą organizowane. Poziom trudności zawodów ustala się od razu poprzez podanie ilości procentowej.
    CUTTING

                                                    
    Do zmiany poziomu trudności zawodów w Cuttingu wymagany jest zakup w sklepie ośrodka jeździeckiego, cielaków. Dostępne są dwie rasy: Braford (zwiększają poziom trudności o 2%) oraz Longhorn (zwiększają poziom trudności o 20%).
    Im większe jest Twoje stado, tym wyższy jest poziom trudności zawodów. Wszystkie cielaki zakupione przed 20 dniem danego miesiąca opuszczają stado 1go dnia kolejnego miesiąca.
    Jak odbywa się wymiana cielaków?

    • Dla cielaków kupionych pomiędzy 1 i 19 wymiana musi nastąpić pomiędzy 20 i 30 dniem miesiąca. Inaczej znikną 1 dnia kolejnego miesiąca
    • Dla cielaków kupionych pomiędzy 20 i 30/31 dniem miesiąca wymiana musi nastąpić miedzy 20 i 30 kolejnego miesiąca (czyli w ciągu 1 miesiąca. Inaczej znikną 1 dnia za dwa miesiące (czyli od 20 dnia do 1 dnia i dalej do kolejnego 1 dnia.
    REINING
                                                       
    Zawody w tej konkurencji ustawia się pod kątem umiejętności koni w galopie. Tutaj również należy nadać nazwę organizowanym zawodom i ustalić dla jakich koni będą organizowane. Jednak w przeciwieństwie do poprzednich konkurencji, poziom umiejętności rejestrowanych koni ustala się poprzez wybór poleceń, jakie koń i jeździec będą musieli wykonać na arenie. Podczas wstawiania kolejnych elementów na bieżąco wyświetla się minimalny poziom wymagany do rejestracji.
    TRAIL CLASS
                                               

    Jeśli poziom organizowanych zawodów będzie przekraczał znacznie umiejętności koni w danej dyscyplinie, konie nie będą mogły rejestrować się w nich i zawody nie będą się odbywały. Dlatego w rankingach koni należy śledzić umiejętności rumaków w danych konkurencjach. Nie można dokonać modyfikacji torów ani zaprzestać organizowania zawodów, jeśli jest w nich zapisany jakiś koń. Należy wtedy zaczekać na dokończenie rejestracji i rozegranie zawodów. Aby konkurencje mogły się odbyć zarejestrować się musi 5 koni. Właściciel ośrodka jeździeckiego nie uzyskuje żadnych dochodów z tytułu organizowania zawodów. Mają one jedynie wpływ na prestiż ośrodka.



    Informacje ogólne

    Zawody dla koni początkujących - Dostępne dla koni, które wygrały mniej, niż 20 zawodów i mają umiejętności poniżej 1/3 najlepszej umiejętności w grze (np. jeśli najlepsza umiejętność w grze wynosi 450, koń będzie musiał mieć poniżej 150 w każdej umiejętności, aby być uznanym ze początkującego). Konkretna wartość jest obliczana na nowo każdego dnia i zaokrąglana do równej dziesiątki do góry (czyli jeśli 1/3 wyniesie 168, limit zostanie ustanowiony na 170).
    - Jeśli koń jest koniem początkującym, na stronie wyboru zawodów pojawi się opcja szukania zawodów dla koni początkujących.
    - Prestiż zawodów dla koni początkujących będzie wyższy, niż dla zwykłych zawodów na tym samym poziomie (jest obliczany dla umiejętności wynoszących 1/2 najlepszych w grze, zamiast rzeczywistej 1/3).

    PRESTIŻ OŚRODKA JEŹDZIECKIEGO


                          
    Ośrodek jeździecki można założyć tylko w celu zapewnienia miejsca zakwaterowania swoim koniom. Można jednak podjąć się ambitniejszego planu pięcia się po drabinie rankingu prestiżu najlepszych ośrodków jeździeckich w Howrse. Jak tego dokonać i co do zrealizowania tego celu jest potrzebne?
    Na prestiż stajni ma wpływ 7 czynników:

    • Pastwiska - łąki przeznaczone pod pastwiska muszą być czyste i żyzne. Czystość zapewni zatrudnianie stajennych (1 na każde 20 boksów). Żyzność na poziomie 100% zapewni systematyczna zmiana łąk. Należy również pamiętać, że potrzebny jest 1 akr łąk na każde 2 posiadane boksy (bez względu czy są w nich konie czy nie).
    • Boksy - czystość w boksach zapewni zatrudnianie stajennych. Konie potrzebują przestrzeni, dlatego należy zapewnić im jak najwięcej miejsca przez kupno największych boksów DH (18m2). Ważna jest również ściółka. Lniana zapewnia największy komfort. Uzyskuje się ją z upraw lnu na polach.
    • Lekcje - w stajni prowadzą je zatrudniani instruktorzy (1 na każde 30 boksów). Jakość lekcji zależy od zdrowia i poziomu ujeżdżenia zakwaterowanych koni.
    • Zawody - im lepsze konie biorą w nich udział, tym większy prestiż osiągają. Warto ustawiać możliwie wysokie parametry zawodów. Jest jedno ale... regularność odbywania się zawodów jest nagradzana. Dlatego jeśli zawody o prestiżu 75% lub wyższym nie odbywają się dłużej niż 5 dni, tracą 1% prestiżu każdego dnia, który wykracza poza ten okres.
    • Zakwaterowanie - na prestiż ośrodka ma wpływ liczba zakwaterowanych koni, ich zdrowie oraz umiejętności. Lepiej mieć mniej boksów ale największych, w których będą zakwaterowane konie z wysokimi umiejętnościami, niż wiele boksów małych, w których będą stały słabe konie.
    • Pracownicy - zatrudniani na najwyższych stawkach podwyższanych po 10 dniach umowy wpływają na zwiększenie prestiżu ośrodka.
    • Marchew, mieszanki zdrowotne i prysznice - ich posiadanie sprawia, że właściciele koni chętniej kwaterują swoje konie w takich stajniach. Dzięki temu można podnieść minimalny poziom zakwaterowania w ośrodku bez obawy, że nie znajdą się chętni na wolne boksy.
    Dodatkowo, jeśli w ośrodku jest zakwaterowanych przynajmniej 5 koni boskich lub specjalnych, przy nazwie ośrodka wyświetlane jest słoneczko.



    Rozety są uhonorowaniem ciężkiej pracy zarówno podczas organizowania zawodów, jak i treningu koni. Jeśli koń zdobędzie rozetę, zdobędzie również podwójną wartość nagrody w Equus. Każdy ośrodek jeździecki może stworzyć swoje własne odznaczenie. Jednak przyznawane będzie ono koniom wygrywającym zawody dopiero, gdy dana konkurencja osiągnie minimum 75% prestiżu. Jeśli ta wartość spadnie, rozeta nie będzie dostępna dla zwycięzców, jednak gdy znów wzrośnie, rozeta ponownie pojawi się.
    To czy ośrodek posiada odznaczenia można sprawdzić na jego stronie w zakładce zawody
    Rozeta również widoczna jest podczas zapisywania koni do zawodów jeśli te posiadają minimum 75% prestiżu.

    Konkretny koń może wygrać konkretną rozetę tylko raz, ale jeden gracz może wygrać ją wielokrotnie z różnymi końmi. Jeśli koń wygrał już rozetę za dane zawody, nie wygra jej ponownie nawet, jeśli wygra ponownie te same zawody. Nie dostanie też ponownie podwójnej nagrody w Equus. Ale dany koń może zdobyć rozety z innych zawodów, w których jeszcze nie wygrał.

    Wszystkie rozety wygrane przez konkretnego konia są widoczne wśród wygranych na jego stronie. Po kliknięciu licznika rozet (jeśli koń już jakąś zdobył), otworzy się okienko z pokazanymi rozetami i informacją, w jakim konkursie koń je zdobył.

    Rozety ośrodka jeździeckiego można ustawić w menu zawodów OJ.
    Rozety będą widoczne jako aktywne, jeśli dane zawody będą miały minimum 75% prestiżu. Ten jest zależy od poziomu trudności i zapisujących się koni na zawody a także od tego jak często one się odbywają.