wtorek, 21 lutego 2012

Jednorożce


Jednorożec jest jednym z najbardziej tajemniczych zwierząt, o których istnieniu słyszał świat. Wiadome jest, że w Howrse pierwsze jednorożce wszystkich ras pochodzą od Uranosa i Gai. Magiczny róg tych mistycznych stworzeń sprawia, że zyskują one bonus ujeżdżenia +15 podczas zawodów. Ich hodowla jest trudna i wymagająca.

Gdy wprowadzane są nowe rasy do świata Howrse, pewnym jest że po jakimś czasie pojawią się ich rogaci pobratymcy. Najczęściej dzieje się to podczas promocji okolicznościowych. Można wtedy je zdobyć np. poprzez zakup kuponów, lub znaleźć w Rogach Obfitości. Na co dzień jednak nie ma takiej możliwości. Jeśli marzy ci się posiadanie lub hodowla jednorożca, musisz pogodzić się z zakupem jednego z nich poprzez sprzedaże bezpośrednie, zarezerwowane lub aukcję.

Źrebaki jednorożców mogą odziedziczyć magiczny róg po swoich rodzicach. Niestety trzeba spełnić kilka warunków a i nawet po ich spełnieniu jest szansa tylko 1/5 na pojawienie się rogatego potomka. Jak więc rozmnażać jednorożce?
Zarówno matka jak i ojciec muszą być jednorożcami tej samej rasy a klacz musi być pokryta dokładnie o wyznaczonej godzinie. Pod ikonką informacji, w rozmnażaniu można ustawić sobie godzinę krycia rogatych klaczy.

Zmianę czasu krycia można wykonać tylko 1 raz na 30 dni. Ponieważ jednorożce mogą rozmnażać się tylko 2 razy dziennie, należy pamiętać, że druga godzina krycia zostanie ustawiona 12 godzin później.
Przykład: Wybranie na krycie godziny 19.00 spowoduje ustawienie drugiej godziny na 7.00 rano.
Czas krycia jednorożców zawsze można sprawdzić pod ikonką informacji.

Podobnie jak u zwykłych koni tak i u jednorożców pomiędzy jedną a drugą ciążą klaczy musi minąć 10 miesięcy. Dodatkowo aby został zachowany system tylko 2 kryć dziennie, pomiędzy jedną a drugą ciążą jednorogiej klaczy musi minąć 10 godzin. Ma to istotne znaczenie w przypadku handlu jednorożcami, ponieważ gracze mają ustawione różne godziny kryć. Mogłoby dojść do sytuacji, że dopiero co wyźrebiona klacz (kryta już dwukrotnie danego dnia) zostaje sprzedana a kolejny gracz ma dostępne krycia kilka minut później. Nagle okazałoby się, że jedna klacz jest kryta trzykrotnie w ciągu 24 godzin.
W ikonce informacji oprócz podanego czasu krycia jednorożców będzie dostępna informacja o tym, czy minęło już wymagane 10 godzin od ostatniego krycia.

W 8 miesiącu ciąży można wykonać USG klaczy. Jednak nie będzie wyświetlona informacja o tym, czy źrebak będzie miał róg czy nie. Tego hodowca dowiaduje się dopiero po oźrebieniu klaczy.

Podanie klaczy przed pokryciem Różdżki Płodności lub Zestawu Hery (który tę różdżkę zawiera) sprawia, że przy odrobinie szczęścia urodzą się dwa jednorogie źrebaki. Należy jednak pamiętać, że Różdżka Płodności nie zwiększa w żaden sposób szansy na pojawienie się rogatego potomka.
Upominek Hestii daje 100% pewności na to, że jednorożka urodzi rogatego potomka o ile zostanie zachowany warunek dwóch rogatych rodziców tej samej rasy. Upominku Hestii nie można kupić ani sprzedać. Można go zdobyć tylko podczas niektórych promocji.

Jeśli hodowca zdecyduje się na oddanie jednorożca lub bezrogiego potomka po rogatych rodzicach do schroniska uzyska za niego nie 400 equus jak w przypadku zwykłych koni, a 1000 equus.

W świecie Howrse nie ma skrzydlatych jednorożców, więc nie ma możliwości podania takiemu koniowi Krwi Meduzy.

Czy jest możliwe spotkanie jednorożca, którego rodzice nie mają rogów? Tak. W Howrse zdarzają się promocje, które wymagają pozbawiania jednorożców ich magicznych rogów (specjalnie na ten czas wprowadzaną opcją). Nie oznacza to, że całe rogate potomstwo takiej pary również straci rogi. Ale widnieją one wtedy jako potomstwo bezrogich rodziców. Normalnie nie ma możliwości uzyskania rogatego potomka z bezrogich rodziców.

Osły

                          
Osiołki są jedyną rasą, której potencjał genetyczny z pokolenia na pokolenie maleje, o ile są prawidłowo rozmnażane. W rankingu osiołków najwyższą pozycję zajmują te, które mają najmniejszy potencjał genetyczny. Pierwsze okazy, które przybyły do Howrse miały 308,00PG. Ich hodowla nie należy do najłatwiejszych, ale daje dużą satysfakcję. No i zawsze to coś innego niż konie.

Osiołki mogą rozmnażać się tylko 3 razy w życiu. To znaczy ogier może wystawić tylko 3 krycia, a klacz może tylko tyle przyjąć. Warto wykorzystywać podczas rozmnażania Różdżkę Płodności . Dzięki niej z jednej klaczy można otrzymać aż 6 małych oślątek.
Jeśli dokona się zmiany płci osła poprzez użycie Pioruna Zeusa , nie zmieni to ilości dostępnych kryć. To znaczy jeśli klacz dała już jednego potomka a następnie została zamieniona w ogiera, to temu pozostaną do wykorzystania tylko 2 krycia.
Kiedy samiec osiołka zostaje wystawiony na sprzedaż, wszystkie uprzednio wystawione przez niego, a niezaakceptowane oferty krycia zostają anulowane.

Hodowca, którego celem jest prestiż i pozycja w rankingu, dąży do tego aby obniżać PG osiołków z pokolenia na pokolenie. Aby to osiągnąć zarówno ogier jak i klacz muszą zdobyć +100 BLUP. Ujemny blup będzie powodował przyrost PG u osłów. Ponadto należy pamiętać, że źrebięciu osła nie daje się zabaw z towarzyszem. Zabawa z pupilem, tak samo jak u koni, może zwiększyć PG o +1,20 punktu.

W świecie Howrse nie ma jednorogich ani skrzydlatych osłów.

Konie Wędrowne

                                       
Konie Wędrowne odwiedzają Howrse podczas niektórych promocji. W zamian za wykonanie różnych zadań obdarowują hodowców upominkami. Pozostają z nimi na 5 dni a potem odchodzą. Tylko w profilu graczy z Kontem Pegaza pozostawiają swój ślad.
                                          
                                    I grupa Koni Wędrownych przybyłych do Howrse
Koń Wędrowny                                                     Opis                                Fortuna odwiedza graczy i daje im 5000 Equus.
Fortuna
    Pionier daje 1 róg obfitości 10 PD ,3000equus,20 jabłek i rzep.
Pionier
    Lojalny odwiedza graczy i daje im 1 punkt karmy.
Lojalny
Czempion odwiedza graczy i daje im 4 kupony.
Czempion
Cierpliwa odwiedza graczy i daje im Baliosa lub Falabellę.
Cierpliwa
Nieśmiała odwiedz graczy i daje im zestaw nyks.
Nieśmiała

                                II grupa Koni Wędrownych przybyłych do Howrse
Koń Wędrowny   
  Capac odwiedza graczy i daje im Zestaw Hery.Càpac
Cezar odwiedza graczy i daje im 30 diamentów.
Cezar
Cochise odwiedza graczy i daje im Muśnięcie Filotes.
Cochise
Czempion odwiedza graczy i daje im 4 kupony.
Czempion
Khan odwiedza graczy i daje im Zestaw nyx.
Khan
Kolumb odwiedza graczy i daje im Zwój Plutona.
Kolumb
Lucy odwiedza graczy i daje im Róg Obfitości.
Lucy
Ramzes odwiedza graczy i daje im 20 Punktów Dorastania.
Ramzes
Harald odwiedza graczy i daje im Jadeita lub Rubina.
Harald

poniedziałek, 20 lutego 2012

Czarny Rynek

                                                        
W menu hodowla jest Czarny Rynek. Są tam dostępne unikatowe przedmioty pomagające w hodowli i szkoleniu koni. Nie wszystko jednak da się tam kupić. Niektóre przedmioty są dostępne tylko podczas promocji a niektóre można znaleźć otwierając Róg Obfitości . Przedmioty uzyskane z Rogu Obfitości trafiają do zapasów gracza i mogą zostać wystawione na wymiany do sklepu. Rzeczy kupowane bezpośrednio na Czarnym Rynku są przeznaczone do bezpośredniego użytku i nie da się ich wymienić.
Środkiem płatności na Czarnym Rynku są kupony i diamenty. Podczas kupowania przedmiotów gracz dostaje zapytanie czym chce zapłacić. Jest również dostępna opcja wykorzystania przedmiotu z zapasu jeśli już się go posiada.

                       
Jeśli gracz nie posiada wystarczającej ilości diamentów, opcja ta nie będzie widoczna w użyciu

Przedmioty
Łzy Afrodyty (ŁA)                    1 kupon
Różdżka Płodności (RP)             1 kupon
Strzała Artemidy (SA)               -
Piorun Zeusa (PZ)                  1 kupon
Upominek Hestii (UH)            -
Lira Apolla (LA)                 1 kupon
Promień Heliosa (PH - Promień)                  1 kupon
Złote Jabłko (ZJ)                        1 kupon
Krew Meduzy (KM - Krew)              1 kupon
Kamień Filozoficzny (KF)                      3 kupony
Objęcia Morfeusza (OM)                 3 kupony
Chmurka (CH)                         1 kupon
Muśnięcie Filotes (MF)                 -
Pięta Achillesa (PA)                 -
Fortuna Krezusa (FK)                -
Woda Młodości (WM)                 1 kupon
Klepsydra Kronosa (KK)           2 kupony
Uzda Posejdona (UP)                    -
Siodło Posejdona (SP)            -
Podkowy Posejdona                 -
Siodło Centaura              -
Uzda Zefira                     -
Podkowy Hefajstosa                -
Siodło Atalanty                 -
Uzda Ateny             -
Złote Ostrogi (ZO)           6 diamentów
Laury Dafne (LF)                3 diamenty
Powiew Eola (PE)              5  diamentów
Konik Morski (KM - Konik)       1 diament
Lonża Boreasza (LB)             9  diamentów
5ty Żywioł (Żywioł)         -
Zwój Plutona (ZP - Zwój)            -
Czarna Orchidea (CO)                1 kupon
Puszka Pandory (PP - Puszka)              1 kupon
Róg Obfitości (RO)               1 kupon
Skrzydlata Laska Hermesa (SLH)              -
Czarna Perła (CP)             2 kupony
Zestawy
Zestaw Nyx (ZN)            6 kuponów
Zestaw Chmurek (ZCH)            5   kuponów
Zestaw Harmonii (ZH - Harmonia)            3 kupony
Zestaw Hery (ZH - Hera)                   3 kupony
Zestaw Posejdona (ZP - Posejdon)           3 kupony
Zestaw Bonusowy (ZB)           2 kupony
Zestaw Centaura (ZC)           3 kupony
Zestaw Atalanty (ZC)              3 kupony